حدیث روز
امام حسين عليه السلام: خوش اخلاقى عبادت است. (كنزالعمال، ج13، ص151، ح36472)
امام على عليه السلام: هر كس خوش اخلاق باشد، زندگى اش پاكيزه و گوارا مى گردد. (نهج البلاغه،خطبه 184)
رسول اكرم صلى الله عليه و آله :يكديگر را به رفتار نيك با زنان سفارش كنيد.بحارالأنوار، ج33، ص628
رسول اكرم صلى الله عليه و آله:هرزنى،از دنيابرودوشوهرش ازاوراضى باشد،به بهشت مى رود.نهج الفصاحه،ح 1022
رسول اكرم صلى الله عليه و آله :حيا خوب است ولى براى زنان خوب تر است. نهج الفصاحه، ح 2006

زنان باردار میوه و سبزیجات بیشتر مصرف کنند

پرهام سهولی کارشناس صنایع غذایی ، به پیشگیری از پیری زودرس با استفاده از مواد غذایی سالم و میوه ها، تاکید کرد و گفت: افرادی که احساس می کنند، بدون علت و زودتر از سن خود در حال پیر شدن هستند و یا فکر می کنند که به بیماری مزمنی مبتلا شده اند، می توانند با عمل کردن به توصیه های تندرستی و یا همان رژیم غذایی که ارمغانی برای همه ما در جوامع متمدن و امروزی که به سرعت به سمت پیری گام برمی داریم، ارمغانی است که این امر را به تعویق می اندازد و در حقیقت بکارگیری توصیه های رژیم غذایی راهی به سمت تندرستی است.

پرهام سهولی با ذکر اینکه رعایت رژیم غذایی راهی برای مقابله با بروز علائم پیری است، گفت: با بالا رفتن سن، علائم پیری در افراد به تدریج دیده می شود و برای جلوگیری از این مسئله می توان با آشنا شدن و به کارگیری برخی از بهترین مواد غذایی و فوایدآن درجهت سالم و جوان ماندن قدم برداشت.

وی افزود: مصرف این خوراکی های معجزه آسا به شما کمک می کند، جوان شاداب تر به نظر برسید و از نشانه ها و بیماریهای پیری دور بمانید.

پرهام سهولی با تاکید براینکه باید بدانید که میوه و سبزیجات درصف اول موادی قرارداردکه می تواند پیری را به تعویق بیندازد،گفت: خوردن ماهی و سبزیجات  دارای اهمیت زیادی است و کارشناسان مکرر بر این موضوع تاکید داشته و دارند، زیرا با خوردن آنها می توان بیشترین مقادیرآنتی اکسیدانتها را جذب  بدن نمود.

سهولی افزود: سعی کنید از همه نوع میوه و سبزی ۵ وعده درروزمصرف نمایید.زیرا،این مواد خون را از آنتی اکسیدانتهای قوی که با رادیکالهای آزاد مقابله می نمایند، اشباع می سازد.

وی تشریح کرد: درسنین  جوانی  می توان با مصرف میوه و سبزیجات از بروزبسیاری از آسیبها از جمله انسداد شریانها،و تخریب سلولی جلوگیری کرد و حتی در پیری نیز با مصرف این مواد به سلولهای بدن درمقابله با پیشرفت بیماری ها می توان یاری رساند.

وی ادامه داد:همچنین حداقل دویا سه وعده در هفته ماهی بخورید. همه انواع ماهی ها مفیدند اما ماهی های پرچربی مانند ماهی آزاد، خال مخالی ، ساردین، شاه ماهی وتن حداکثرمقداراسیدهای چرب امگا-۳ را دارا می باشند.